۱۳۹۰ آذر ۳۰, چهارشنبه

مروری بر ۱۰ آهنگ برتر این هفته

خوب همو طور که گفتیم بیلبورد هر هفته ۱۰۰ تا آهنگ تاپ رو انتخاب میکنه که تو ۱۰ تای اول بودن خیلی مهمه. لیستش این پایین هست ولی اول باید با بعضی از این خوانندها  آشنا بشیم.


LMFAO
اِل‌اِم‌اِف‌اِی‌اُ (به انگلیسی:  LMFAO )؛ یک گروه الکترو هاپ آمریکایی هستند که از دو دی‌جی و رپر به نام‌های رِدفو (نام اصلی: استفان کندال گوردی، متولد ۳ سپتامبر ۱۹۷۵) و اِسکای بلو (نام اصلی: اِسکای‌لِر هوستن گوردی، متولد ۲۳ آگوست ۱۹۸۶) تشکیل شده‌است. ردفو عموی اسکای بلو است. ردفو و اسکای بلو به ترتیب، پسر و نوهٔ بری گوردی، یکی از بزرگ‌ترین افراد درصنعت موسیقی و مؤسس شرکت نشر موسیقی موتاون رکوردز هستند. این گروه در سال ۲۰۰۶ در شهر لس‌آنجلس، کالیفرنیا آغاز به کار کرد.
اِل‌اِم‌اِف‌اِی‌اُ تحت تأثیر طیف گسترده‌ای از هنرمندان برجسته همانند توپاک شکور، جیمز براون و مایکل جکسون و گروه‌های برجستهٔ راک همانند بیتلز و لد زپلین قرار دارد.[۱] همچنین هر دوی آن‌ها از هواداران سرسخت مایکل جکسون هستند و بیشتر حرکات رقص خودشان را از مایکل تقلید می‌کنند.[۲] قابل ذکر است که ردفو به صورت قانونی برادر پیشین جرمین جکسون (برادر بزرگ‌تر مایکل جکسون) و عموی پسر جرمین جکسون است.
موضوعات اشعار و آهنگ‌های این گروه بیشتر دربارهٔ مهمانی‌ها، پارتی‌ها و مشروب‌خواری است. از مهم‌ترین آهنگ‌های این گروه «Gettin Over You» به همراه دیوید گتا و فرگی و آهنگ «سرود پارتی راک» (به انگلیسی: Party Rock Anthem) بود که در بسیاری از کشورهای جهان شماره یک شد.




Katy Perry
کاترین الیزابت هادسن (به انگلیسی: Katheryn Elizabeth Hudson) (زادهٔ ۲۵ اکتبر ۱۹۸۴) که با نام کیتی پری (به انگلیسی: Katy Perry) شناخته می‌شود؛ خواننده، ترانه‌سرا و بازیگراهل آمریکا است که در سنتا باربارا، کالیفرنیا به دنیا آمد.

او با تک‌آهنگ اینترنتی خود به نام «Ur So Gay» در سال ۲۰۰۷ و بعد از آن با تک‌آهنگ «I Kissed a Girl» (دختری را بوسیدم) در سال ۲۰۰۸ و سپس با ترانه «Hot n Cold» در همان سال به دنیای شهرت قدم گذاشت. این آهنگ‌ها در بیش از ۲۰ کشور دنیا از جمله آمریکا، کانادا، استرالیا و ایرلند در رتبه‌های بالای جدول‌های موسیقی قرار گرفتند.
کتی پری در سال ۲۰۱۱ و بعد از اینکه ۵ تک‌آهنگ او از آلبوم رویای نوجوانی در جدول ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد شماره یک شد، توانست با مایکل جکسون در رکورد «پرشماره‌یک‌ترین آلبوم جهان در تاریخ تأسیس جدول ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد» سهیم شود؛ رکوردی از آلبوم بـَـد مایکل جکسون که برای ۲۴ سال تنها به نام خود جکسون بود.[۱]



Flo Rida
ترمر دیلارد(به انگلیسی: Tramar Dillard)، معروف به فلو رایدا(به انگلیسی: Flo Rida) ( مشابه کلمه فلوریدا ˌfloʊ ˈraɪdə) رپر آمریکایی است. وی از سال ۲۰۰۶ با آهنگ ما بهترین هستیمآغاز به کار کرد. در اوایل 2008 آهنگ " Low " که فلو رایدا همرا با تی-پین خواند به مدت ده هفته در چارت ایالات متحده صدر نشین شد. در سال 2009 او دومین آلبوم خود به نام " R.O.O.T.S " را منتشر کرد. موفق ترین آهنگ این آلبوم " Right Round " با همراهی کشا بود که تا شش هفته در Hot 100 صدر نشین شد.


Kanye West
کانیه اومری وست (به انگلیسی: Kanye Omari West) (زاده ۸ ژوئن ۱۹۷۷) یک رپر و تهیه‌کننده موسیقی آمریکایی است که تا کنون با خوانندگان مشهوری همچون لوداکریس، ریانا، آلیشا کیز و جنت جکسون خوانده‌است. نخستین آلبوم او در سال ۲۰۰۴ با نام «ترک تحصیل کالج The College Dropout» وارد بازار شد. در سال ۲۰۰۸ نیز سایت About.com نام کانیه وست را به عنوان هشتمین خوانندهٔ هیپ هاپ از بین پنجاه نفر تعیین کرد.

Maroon 5

مارون ۵ (به انگلیسی: Maroon 5) گروه راک آمریکایی از لس انجلس، کالیفرنیا هستند. هنگامی که آن‌ها سال در دبیرستان بودند، گروهشان گل‌های کارا نام داشت و از خواننده و نوازندهٔ گیتار آدام لوین، نوازندهٔ کیبورد جسی کارمیشل، گیتارباس مایکل مادین و طبل رایان دوسیک تشکیل شده‌بود.این گروه ۱۹۹۵ در یک گاراژ شکل گرفت.اولین آلبوم آن‌ها در سال ۱۹۹۷ منتشر شد. با آمدن گیتاریست جدید جیمز والنتین، گروه‌ آن‌ها از سال ۲۰۰۱ به مارون ۵ تغییر نام داد و به کلی متحول شد. یک سال پس از آن، اولین آلبوم آن‌ها به نام آهنگ‌هایی دربارهٔ جین، که ۴ آهنگ نمونهٔ سخت‌تر برای تنفس، این عشق، او را کسی دوست خواهد داشت، یکشنبه صبح در آن قرار داشت، انتشار یافت.این آلبوم در بسیاری از جدول‌های رده‌بندی موفق عمل کرد و در بیشتر کشور‌ها طلایی، پلاتین و پلاتین ۳تایی شد.[۱]

برای فروش بیشتر آلبوم آهنگ‌هایی دربارهٔ جین، مارون ۵ بین سال‌های ۲۰۰۳-۲۰۰۵ به گذاشتن تورهایی کرد که نتیجهٔ آن در ۲ آلبوم زنده منتشر شد. آن‌ها جایزهٔ گرمی را برای بهترین هنرمند جدید را در سال ۲۰۰۵ برنده شدند. دوسیک در سپتامبر ۲۰۰۶ این گروه را ترک کرد، دلیل این کار فشار بیش از حد بدنی در حین تورهای مداوم آن‌ها اعلام شد.مت فلین جای او را پر کرد. آلبوم استودیویی دوم آن‌ها هرگز قبل از دیر زود نمی‌شود با سه تک آهنگ مرا به تعجب واداشت، بدون تو به خانه نمی‌روم، زنگ بیدارباش در سال ۲۰۰۷ در اختیار عموم قرار گرفت. این گروه موسیقی بین ژوئن تا نوامبر ۲۰۰۷ در تور شرکت کرد.در این زمان آلبوم کامل کنندهٔ آنها گنجینهٔ بی-ساید نیز منتشر شد.
دو آلبوم زنده دیگر به همراه یک آلبوم ریمیکس در سال ۲۰۰۸ در بازار قرار گرفت. ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۰، سومین آلبوم استودیویی آن‌ها با نام دست‌ها بر همه در ایالات متحده برای فروش عرضه شد. از اولین آلبوم آن‌ها در سال ۲۰۰۲ تاکنون این گروه موفق شده در آمریکا حدود ۱۰ میلیون و به صورت بین‌المللی ۱۵ میلیون آلبوم به فروش برساند.


David Guetta

داوید گتا (به فرانسوی: David Guetta) (زادهٔ ۷ نوامبر ۱۹۶۷) از دی‌جی‌های فرانسوی و آهنگ‌ساز در سبک هاوس است. وی که در دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ در باشگاه‌های شبانهٔ دی‌جی‌گری می‌کرد در سال ۲۰۰۱ لیبل گام پروداکشن (Gum Productions) را به همراه همکارانش تأسیس کرد و نخستین آلبوم خود به نام «فقط کمی عشق بیشتر» (Just a Little More Love) را در آن سال منتشر کرد.

Usher

او شهرتش را در اوایل ۱۹۹۰ و بعد از آن با انتشار آلبوم‌های راه من (۱۹۹۷) و ۸۷۰۱ (۲۰۰۱) به دست آورد. او در ادامه موفق به انتشار آلبوم اعترافات (۲۰۰۴) کرد که بیش از ده میلیون نسخه از آلبوم در آمریکا فروش رفت که با فروشی بیش از ۲۰ میلیون نسخه یکی از پر فروش ترین آلبومهای جهان شناخته شده است. تا به امروز ۴۵ میلیون نسخه از آلبوم‌های او در سراسر جهان فروخته شده است و همچنین او برنده هفت جایزه گرمی نیز شده. در سال ۲۰۰۸ در لیست منتشر شده از طرف مجله بیلبورد در مورد ۱۰۰ هنرمند موفق نام او در رتبه ۲۱ قرار داشت. همچنین وی ۱۱ آهنگ نامبر وان در سراسر جهان دارد و تاکنون ۲۳.۵ میلیون نسخه از آلبوم‌های او در آمریکا فروش رفته است که یکی از پر فروش ترین خواننده های امریکا محسوب میشود. در سال ۲۰۱۰ تک آهنگ OMG بیش از ۷ میلیون نسخه به فروش رسید و یکی از موفق ترین تک آهنگ های سال ۲۰۱۰ محسوب میشود.

T-Pain
فهیم رشید نجم (به انگلیسی: Faheem Rasheed Najm) (زاده ۳۰ سپتامبر ۱۹۸۵) ملقب به تی-پین یک رپر آمریکایی، ترانه سرا، رقاص و بازیگر سینما است. او رپ را از گروه «نپی هدز» آغاز کرد. در سال ۲۰۰۵ نخستین آلبوم خودش با نام«Rappa Ternt Sanga» را روانهٔ بازار کرد. وی در سال ۲۰۰۹ برندهٔ جایزه گرمی به همراه کانیه وست برای آهنگ «زندگی خوب» (Good Life) شد. در سال ۲۰۱۰ دومین گرمی را به همراه جیمی فاکس برای آهنگ «سرزنش از آن» (Blame It) بدست آورد.



حالا تقریبا با تمام این ۱۰ خواننده یه آشنائی مختصری دارین. این لیست پائین به ترتیب ۱۰ آهنگ برتر این هفته رو نشون میده.در مورده این عدد ها هم که نوشته شده به ترتیب بالایی رتبه هفته قبل، وسطی تعداد هفته هایی که تو لیستن، و پائینی هم بهترین روتبشون رو نشون میده.  یعنی مثلا آهنگ شماره ۷ که someone like you هست هفتهی قبل ششم بوده پس یه رتبه سقوط کرده . تاحالا ۲۵ هفته تو لیست بوده که خیلی عالی هست و بهترین رتبش هم ۱ بوده.








1
·         1
·         12
·         1



We Found Love



Rihanna Featuring Calvin Harris

We Found Love
2
·         2
·         15
·         2

Sexy And I Know It

LMFAO

Sorry for Party Rocking
3*
·         3
·         11
·         3

It Will Rain

Bruno Mars

4*
·         9
·         9
·         4

The One That Got Away

Katy Perry

Teenage Dream
5*
·         5
·         11
·         5

Good Feeling

Flo Rida

Good Feeling
6*
·         8
·         18
·         6

Ni**as in Paris

Jay Z Kanye West

Watch the Throne
7
·         6
·         23
·         1

Someone Like You

Adele

21
8
·         4
·         25
·         1

Moves Like Jagger

Maroon 5 Featuring Christina Aguilera

Moves Like Jagger
9
·         7
·         15
·         4

Without You

David Guetta Featuring Usher

·         11
·         11
·         10

User Comments

5 O'Clock

T-Pain Featuring Wiz Khalifa & Lily Allen

rEvolver [Deluxe Edition]

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر